.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرش دستباف برای مازندران ارزآور است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: فرش دستباف برای مازندران در دنیا ارزآور است.

به گزارش
شمال نیوز به نقل از فارس، مرتضی هاشم‌پور در جلسه با مدیران صنایع، معادن و تجارت استان با بیان اینکه در سفر چهارم دولت دو رویکرد حساس در استان‌ها دنبال می‌شود، بیان داشت: سفر چهارم هیئت دولت در نخستین اقدام مروری بر مصوبات سه سفر گذشته و بعد براساس پیشنهاد‌های مصوبات جدید است که باید موجب پیشرفت و توسعه هر استان و نیز با افزایش اشتغال روبه روشود.
وی ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی باید با بررسی دقیق موانع اجرایی نشدن مصوبات سه سفر اخیر دولت را شناسایی و نیز تلاش‌هایی که سازمان‌های مرتبط در این باره برای تحقق مصوبات انجام دادند ولی موفق نبودند مشخص شود.

*تاکنون منابع بانکی به دستگاه‌ها هدایت نشده است
هاشم‌پور با اشاره به اینکه نگاه محض دولت در سفر فقط به اشتغال معطوف می‌شود، تصریح کرد: ایجاد اشتغال جدید برای 2 میلیون و500 هزار نفر از اهداف دولت است و تمام تلاش‌ها هدایت به این سمت وسو می‌شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه برای شکل‌گیری اشتغال نیازمند تزریق اعتبار به دستگاه‌ها و سازمان‌ها است، یادآور شد: تاکنون منابع بانکی به برخی از دستگاه‌ها هدایت نشده است که باید به این مهم اهتمام ویژه‌ای شود.
وی با بیان اینکه سفر چهارم رئیس جمهور به مازندران آخرین سفر در دولت دهم به شمار می‌آید، گفت: مسئولان باید از کمترین فرصت بیشترین بهره را برای توسعه و رفع مشکلات استان به کارگیرند.
هاشم‌پور یادآور شد: مصوبات و پیشنهاداتی برای استان ارائه شود که بار مالی و تعهدی برای وزارتخانه متبوع نداشته باشد، باید از ظرفیت دولت مصوباتی اخذ شود تا موانع و مشکلات توسعه استان را از بین بردارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران اظهار داشت: تلاش شود تا مازندران در لیست استان‌های کم توسعه یافته قرارگیرد که این امر رنسانسی است که شهرک‌های صنعتی از مشوق‌های بیشتری برخوردار می‌شوند.
وی ابراز داشت: حذف محدودیت‌های معافیت مالیاتی شهرک‌های صنعتی که به فاصله 30 کیلومتری از مرکز شهر قراردارند از مصوبات دولت در مازندران محسوب شود.

*ایجاد شهرک اختصاصی صنعت خارجی در مازندران
هاشم‌پور یکی دیگر از پیشنهادات مصوبات سفر چهارم رئیس جمهور به مازندران را ایجاد شهرک‌های اختصاصی صنعت خارجی در استان دانست و گفت: ظرفیت خوبی است که دغدغه مسئولان را در امر صنعت برطرف می‌سازد و این شهرک می‌تواند با جذب سرمایه‌گذار خارجی برای توسعه استان مفید باشد.
وی بومی‌سازی شاخص‌های زیست محیطی در استان را انقلاب دیگری برای صنعتی شدن مازندران عنوان کرد و ابراز داشت: اگر ضرورت بر اصلاح ضوابط زیست محیطی در سفر چهارم دولت به مازندران مصوب شود حرکت سودمندی برای صنعتی شدن استان فراهم می‌شود.

*ممنوعیت مصرف برنج خارجی در مازندران
هاشم‌پور یادآور شد: برخی از بازرگانان پیشنهاد ایجاد خانه فرش در مازندران را دادند که واقفند فرش دستباف برای مازندران در دنیا ارزآور است و از مصوبات سفر دولت محسوب شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران ممنوعیت مصرف برنج خارجی در دستگاه‌های دولتی را به عنوان مصوبه هیئت دولت ضروری دانست و خاطرنشان کرد: فیلتری ایجاد شود تا تولیدات داخلی در استان تقویت شود.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیری که در تهران برگزار شد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعتبار 100 میلیون تومانی را برای افزایش تولید و کاهش میزان آسیب پذیری برنج در مازندران اختصاص داد و این سازمان از پروژه‌هایی از این دست به منظور حمایت مشارکت 50 درصدی دارد.

*ضایعات 30 درصدی برنج در مازندران
هاشم‌پور ادامه داد: حدود یک میلیون تن برنج وارد مازندران می‌شود که نیاز استان است و برای حمایت از تولیدات داخلی30 درصد برنجی که در زمان کاشت، داشت و برداشت آسیب‌پذیر و زائد می‌شوند به مصرف واقعی خود برسند باید مصوبه‌ای شود تا از طریق حمایت‌های دولت آسیب‌شناسی شده و مشکلات از این دست را برطرف سازیم.

* بسیاری از مصوبات روی زمین مانده
وی اظهارکرد: ایجاد شرکت حمل و نقل بین‌المللی در استان مطرح شد که پیشنهاد می‌شود از طریق اتاق بازرگانی مدیریت شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به اینکه بسیاری از مصوبات سفرهای اخیر دولت بر زمین مانده است، خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی را که برای مصوبات سفر ارائه می‌شود، باید در انشای متن نوشتاری دقت شود تا مشکلی در اجرا برای سازمان و یا دستگاهی پیش نیاید.
وی در پایان سخنانش یادآور شد: آخرین فرصت در دولت دهم است تا برای توسعه و صنعتی شدن مازندران گام‌های موثری برداشته شود و در این باره سازمانی که پیشنهادی را می‌دهد با مافوق خود بازبینی داشته باشد تا در اخذ مصوبات دچار مشکل نشود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.331 seconds.